Má ranní rutina a změny nálad

Krásné pondělí, vám přeji. ♥  Jelikož poslední dobou články vycházejí méně často, než bych si představovala, rozhodla jsem se, že nový článek bude úplně ideální právě v pondělí a zároveň 1. v měsíci. Mimochodem, moc vám děkuji za komentáře u minulého článku, jsem strašně ráda, jak jste se zapojily do "buď a nebo". Hezky jste své odpovědi vysvětlily a já se tak o vás dozvěděla něco víc. Děkuji.

O čem budu psát, to už jsem věděla včera. Protože zrovna včera byl ten den, kdy jsem si říkala.. co se to děje? U mě je to takhle.. ráno se vzbudím, nálada na nic. No to je asi tím, že jsem rozespalá a nic se mi nechce. Pár minut si poležím a jdu si dělat snídani. Ale ještě před tím, než cokoliv sním, vypiju 1-2 sklenice vody. Ráno mám pocit dehydratace a tak, než se napiju, nedokážu fungovat. Ale částečně si myslím, že je to dobré, protože pitný režim je důležitý. Ale to všichni víme. :)

Ke snídani si většinou pustím nějaké video na youtube a moje nálada je trochu lepší. Říkám si, teď si udělám hezké klidné ráno a pak se vrhnu na práci. Potom půjdu cvičit, uklízet, na procházku a taky vezmu do ruky knížku a budu číst. Ale jakmile dosnídám, zas se mi do ničeho nechce. Protože mám pocit, že taková ta pohodička končí a já musím začít něco dělat.. Moji práci mám ráda, baví mě, ale co opravdu nesnáším, je telefonování. Nemám to ráda ani v osobním životě, nemyslím tedy s kamarády, ale třeba když něco zařizuji. 

Během dne se mi nálada změní několikrát. A většinou z ničeho nic. A nebo si tedy myslím, že je to najednou, bez důvodu. Ale když o tom přemýšlím, řekla bych, že je to proto, že si v jednu chvíli vzpomenu na něco nepříjemného, co mě třeba čeká nebo z čeho jsem ve stresu. Takže hned mám zase pocit beznaděje, úzkosti, otrávenosti, lenosti a jsem na všechny nepříjemná. Když se ale něco podaří, jsem najednou zase plná optimismu. Ale i to se umí rychle změnit. 

Musím říct, že tyhle pocity mám, když jsem dlouho doma (sama). Od té doby, co je korona, se mi stává, že třeba 3-4 dny nepřijdu s nikým do kontaktu, protože jsem hlavně doma (venčení psa nepočítám). Na jednu stranu jsem strašně nerada sama a potřebuji okolo sebe lidi, ale na druhou stranu si doma zvyknu a nechci se s nikým vidět. Proto mám docela problém, když se mám po delší době s někým sejít. Nevím, jestli mi rozumíte, ale prostě se ve mně míchají různé pocity. 

A co tedy s tím? Je 1. února, pondělí ráno. Nevím, jak vy, ale já mám tyhle "nové" začátky ráda. Proto je pro mě tohle ujasnění vhodné právě v tento den. 

Samozřejmě mě napadají tipy, které všichni známe a víme, že je máme dělat, že fungují, ale ne každému se to daří. Mně osobně určitě pomůže, když si to napíšu. Ať už tady na blog nebo na papír.

  • každé ráno si říct, na co se ten den můžu těšit (Každý den dělat něco, co mě baví.)
  • naplánovat si, co budu během dne dělat (A nejlépe si to napsat!)
  • začít ráno hezky (snídaní, dílem seriálu, videem na YT)
  • být stále v kontaktu s přáteli a rodinou (Nestát se samotářem, být milá na okolí.)
  • nepředvídat a myslet pozitivně (Když se nám do něčeho nechce, necpat si do hlavy myšlenky, že to bude nepříjemné, že se určitě něco pokazí,.. Jít do toho a myslet jen na to, že to bude fajn. Většinou není nic tak špatné, jak se na první pohled zdá.)
  • zbytečně moc nepřemýšlet (Většinu špatných věcí si jen vytváříme v hlavě, vymýšlíme si rozhovory, situace,..) 
  • splnit naplánované body (Říct si, tohle musím udělat a prostě to udělám. Zabere to chvíli a ten pocit po splnění určitě bude stát za to.)
  • více používat ANO (Kolikrát řeknu ne i třeba na setkání s kamarádkou. A přitom vůbec nevím, proč. Mám pocit, že se mi nechce. Ale je tomu opravdu tak? Vždyť mám kamarádku ráda. Ale jen se mi nechce opouštět pohodlí domova, nechce se mi malovat a oblékat?... S tím souvisí další bod.)
  • rozklíčovat, proč se mi něco nechce (Mám to tak třeba i s tím čtením. Baví mě číst, miluju knihy, ale když si mám vzít knihu do ruky, nechce se mi. Asi se mi nechce přemýšlet, soustředit se,.. Ale to jsou jen prvotní pocity, jakmile se začtu, je to super. Takže co udělám?! Večer si vezmu knihu a budu si číst!)



Občas mám pocit, že nedokážu vyjádřit své myšlenky, že je nedokážu říct, ani napsat. Tak doufám, že mi v článku aspoň trochu rozumíte. 

Přeji vám, aby každým dne jste byly šťastnější a silnější. 
Nenechte se vykolejit a pamatujte si, že po každé bouřce zase vyjde slunce. 
A že život je příliš krátký na to, abychom propadaly pesimismu a neradovaly se z každého dne. ♥

Komentáře

  1. Přeji ti úspěšný start do nového týdne, ale i měsíce! :)
    Tyto pocity moc dobře znám. Já jsem už přes týden na neschopence, tudíž jsem jako ty věčně doma a ještě k tomu sama. Ráno jsem se kolikrát dost přemáhala, abych vůbec vylezla z postele :D
    Mě rozhodně dost pomohlo sepsat si, co jaký den potřebuji nebo chci udělat a podle toho se také držet. Co mě ještě napadá přidat do tvého seznamu je určitě meditace! Díky tomu se zastavíš a užíváš si ten přítomný čistý okamžik. Hodně to pomáhá na zbytečné přemýšlení nad budoucností, tedy i nad věcmi, co musíš daný den udělat. Je důležité nad tím moc nepřemýšlet a soustředit se na to opravdu až když danou věc děláš. Snad se ti brzy toto období zlepší :)

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi pekný a inšpiratívny článok. Ja mám v niektoré dni hrozný problém vstať, pretože mám momentálne neskutočné problémy so spánkom. No i napriek tomu sa snažím zo dní vyťažiť čo najviac ❤

    Blog de la Licorne *

    OdpovědětVymazat
  3. Vypít ráno tolik vody je dobré, přítel to taky dělá :)
    Přesně, také nemám ráda telefonování s cizími lidmi :/.. Strašně se stydím.. Radši píšu SMS/emaily.
    Naprosto tě chápu, že nepřijít do kontaktu s lidmi tak dlouho dobu je náročné :(... Je dobré, že jsi stále v kontaktu s rodinou a přáteli. Jinak by se člověk z toho všeho mohl zbláznit :/
    Také si ráda píšu na papírek věci, co mám udělat. Lépe mě to motivuje :)
    Přeji spoustu veselých dní :)!
    Leník

    OdpovědětVymazat
  4. Mně to připadá jako strašně moc vody... já spíš piji večer, což je chyba, ale žízeň mám největší před spaním a to si myslím, že pitný režim celkem dodržuji. :) Jinak volání mě dělalo také problém, dokud jsem nenašla zaměstnání na úřadě, kde jedna z činností byla právě přijímání hovorů a volání. Denně jsem měla od klientů třeba 20 telefonátů.. .záleželo na dni :) Ale do té doby jsem měla problém zavolat i svému příteli :D NEBO doktorce kvůli lékům... Ale čemu se stále vyhýbám jsou kamery, jakože call přes kameru s někým a skrze spolupráce už to pár lidí na mě zkoušelo v tyto době.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký článek. Já vidím úspěch už jenom v tom, že si problém uvědomuješ a chceš s ním něco dělat. :) Stanovila sis skvělé cíle a doufám, ze se ti všechno podaří splnit.
    Ze své zkušenosti vždy hned jak vstanu, vypiju vodu, kafe a posnídám, tak se vrhnu na povinnosti. Nesnáším, když na ně v průběhu dne myslím, protože pak si nedokážu poradně odpočinout. Pak mám celý den jakoby volno. Možná by ti to taky pomohlo. :)
    Moc Ti fandím! <3

    OdpovědětVymazat
  6. Začít ráno hezky je super. Pokud mám čas, ráda začínám pomalu s dobrou snídaní, třeba nějakým filmem a tak :) Jinak hodně vody piju každé ráno, jinak je mi blbě od tlaku, pokud to neudělám.

    OdpovědětVymazat
  7. Tá voda ráno je určite super. Ja to tak robim už roky. SIce vypijem ledva iba pohár, ale vypijem.
    S tou rannou náladou to máme podobne. Na mna najlepšie ráno nehovorit a nič odo mna nechciet. Potrebujem sa najprv v klude naranajkovat, vypit si kavu a potom som schopná fungovat.. Moja nálada sa zvyčajne počas dna nemeni, ale podstatne je u mna dobre sa vyspat. Ak spim malo, alebo zle, tak som neprijemna, nič sa mi nechce, je mi cez den zima ato je potom den že dovidenia.
    Ale každopádne šťastie vždy začina v nás. Ja sa napr nestresujem zbytočne vopred a radšej nemyslim zbytočne na to, čo by mi tu náladu malo skazit. Treba sa usmievat, byt mila a verit, že den bude skvely. A on taký bude.. teda u mna vtedy, ak som vyspata :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Ranní rutiny jsou dle mého velmi důležité, pravidelný režim dokáže s psychikou udělat své. :))

    OdpovědětVymazat
  9. Super článek, naprosto chápu všechny ty pocity, které popisuješ. Včera jsem četla jednu kratší knížku o prokrastinaci, ke které jsme dostali přístup ve škole a všechno co popisuješ do definice prokrastinace přesně spadá. Také to tak mám, ale důležité je, nenechat se tím stavem zlanařit.

    Já to mám tak, že jakmile cítím, že jsem taková "rozválená", začnu dělat něco, co mě zaručeně probudí. Na mě platí jednoznačně procházky s pejskem a cvičení. Popř. dělání věcí do školy / zájmové práce. Ale ten pohyb je rozhodně číslo jedna. :)

    Posílám spooustu síly!

    P.S. ranní rutiny jsou nejlepší na světě!!! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Tiež ráno toľko pijem :) Krásny deň <3

    OdpovědětVymazat
  11. Jako bys popisovala moje pocity. Naprosto tě chápu. Bojovala jsem několik let se sociální fobií a tohle byl u mě denní chleba. Naštěstí už jsem na tom teď lépe. Nejvíc mi pomohlo si stanovit čeho chci v životě dosáhnout. Když jsem neměla žádný cíl, jen jsem proplouvala životem a cítila se hrozně. Přeju ti, ať je ti každým dnem líp a líp!

    In the moment with Ejmina | Instagram

    OdpovědětVymazat
  12. Mám to podobně, to, že jsem zavřená měsíce u počítače místo setkávání s lidmi, mi začalo lézt na mozek, nedělala jsem nic z toho, co bych měla, ale když jsem zrušila nezdravé návyky, najednou, jako by šlo všechno samo :)

    OdpovědětVymazat
  13. Hezky jsi to napsala. Tahle situace není lehká určitě pro spoustu lidí, tak věřím, že tento článek může i někomu pomoct :) My bydlíme spolu s přítelem, s mamkou se vítám velmi často a i s kamarádkou, která ode mě bydlí 3 minuty. A když chci vidět taťku, tak skočím do nemocnice, kterou mám 5 minutpěšky :D Jsem ráda, že je tu všechny mám. Takže mě naštěstí nějaké špatné nálady moc nechytají :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  14. V mnohém, o čem jsi psala, jsem se viděla :) Ta sociální izolace s člověkem může pěkně zamávat, být sama se sebou může pootvírat dveře do tajných zákoutí naší mysli a duše a vyjdou najevo naše stíny, které jinak úspěšně držíme uzavřené, když toho máme dost na práci. Ale jakmile jsme sami a máme spoustu času na přemýšlení ... Taky mám ráda třeba jógu nebo čtení, ale ne vždycky se mi chce a raději dělám něco jiného. Nicméně jak říkáš, je potřeba se radovat z každého dne a z toho, co máme. Určitě se toho najde hodně hezkého, co nám může dělat radost :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za přečtení a komentáře. ♡