Jak se stravuji a jak cvičím

Krásné pondělí, přeji. ♥
Přemýšlela jsem, jaký článek napsat teď, mám jich totiž připravených několik (nadpis se také počítá, že jo? :D). Ale říkala jsem si, že vyberu to nejaktuálnější, na co není potřeba se nějak připravit. Chystám totiž i typy na sladké snídaně a svačiny a to potřebuji mít dopředu nafocené a zvážené. :)

Aktuální teda téma v mém životě, kromě práce, je strava a pohyb. Dá se říct, že od malička řeším hubnutí. Pamatuji si, že někdy na konci základní školy mi furt táta předhazoval, že bych neměla jíst, třeba když mě viděl s jogurtem v ruce. Na druhou stranu byl ale zase naštvaný, když jsem nejedla jídlo, které uvařil... Taky si pamatuju, že když jsem byla malá, tak známí mamce říkali: "Miška byla asi na víkend u babičky, co?" Že jsem se vždycky od babi vrátila jako kulička.. 

Takže postupem času jsem zjistila, že si musím připravovat vlastní jídlo, taky jsem začala chodit běhat. Ale prostě nikdy jsem u toho dlouho nevydržela. Stačila jedna návštěva u babičky a bylo to v háji. Ale abyste tomu nerozuměli špatně, babička mě nikdy do jídla nenutila, to jen já sama nikdy nedokázala odolat tomu, co připravila pro ostatní a tak. Vlastně i mamka říká, že u babičky je nějaký divný vzduch, že tam skoro nejí a stejně přijede pak domů a zjistí, že přibrala dvě kila. :D :D Teď se ale babička snaží vařit zdravě, většinou vaříme spolu a peče také jen výjimečně. Ale prostě u babičky všechny chutě ožívají. :D To vždycky říkám.. "Babi, výborný oběd". A babička: "A teď by to chtělo něco sladkýho, viď?" :D A nebo někdy začnu já, no... "Babiiii, nemáš něco dobrýho?" :D

Jak to teda u mě probíhá, si asi dokážete představit... pět dní jím krásně, cvičím, pak den dva se přejím.. a potom se zase nemůžu dostat do režimu.. Nakonec se ale povede a jedu zase znova, protože samozřejmě kilo, které jsem předtím zhubla, už mám zase nahoře. Vlastně mi přijde, že dřív šlo hubnutí lépe, stačilo se jen trochu omezit a kila šla dolů, teď je to ale o dost pomalejší..


Každopádně, teď už mi je 27 let a já teprve nedávno přišla na to, co opravdu funguje. Nikdy jsem si nepočítala příjem a výdej, myslela jsem si, že stačí jíst jen zdravě a budu hubnout. Ale letos na jaře jsem se konečně dokopala k tomu, abych si spočítala příjem, výdej a makra. Takže, vím, kolik mám za den přijmout kalorií, kolik bílkovin, sacharidů, tuků a vlákniny. A to se snažím dodržovat. Takže od rána mám zapnuté kalorické tabulky a vážím a zapisuji si, co jím. Dopředu přemýšlím nad tím, aby vše mělo dostatek potřebných makroživin. Když vidím, že mám oběd složený z hodně sacharidů, tak k večeři si dám víc bílkovin a tuků. A když to někdy nevyjde perfektně? Nevadí. :))) Co se týče toho co jím a nejím, vyřadila jsem cukr a když je potřeba, nahrazuji ho sladidlem Erythritem nebo Xylitem. Do kávy miluju flavdrops (teď mám vanilkové) a sójové mléko. Pečivo jsem nevyřadila, jen si vybírám to celozrnné. Zamilovala jsem si tofu a různé sójové a proteinové produkty. Ale pozor na některá označení Protein, kolikrát se množství proteinu liší jen ve 2 g a je tam třeba daleko víc cukru. :))

Co se týče "nezdravých" jídel.. ano, i ta jím. Když jsem u někoho na kávě, sušenku si dám, ale zapíšu si ji a když se mi vejde do příjmu, tak proč ne? Vždyť tělo nerozlišuje (když to přeženu), jestli je to čokoláda nebo banán. Oboje má kalorie! A to jsem si dřív neuvědomovala.. Ani to, že třeba zdravé oříškové máslo má víc kalorií, než pravá Nutella. A nebo taky to, že tělo vlastně nezná hodiny, takže když se najíme v sedm večer a dáme si sacharidy, tak se nic neděje, pokud se nám to do denního příjmu vejde. Ale všechno je to jen o tom, co nám samotnému vyhovuje. Někdo není zvyklý snídat, někdo rád jí jen třikrát denně.. je to na každém. Důležité je ale nehladovět a dávat tělu vše, co potřebuje. 

Já obvykle začínám svůj den vodou s citrónem. Ještě než cokoliv sním, vypiju tak dvě skleničky, pak se necítím tak vyprahlá. Hned na to si dělám snídani a kávu. Většinou mám ráno hlad, takže snídat mi nedělá žádný problém. Někdy si dám větší snídani a pak vynechám svačinu a někdy si dám jen něco malého a pak si dopřeji i svačinu. Také záleží, kdy se chystám cvičit. Po cvičení je totiž vždy potřeba doplnit energie, nejlépe z bílkovin. 
Ráda tedy cvičím dopoledne, protože pak už si dám rovnou nějaký oběd. A co tedy cvičím? Dřív jsem chodila do fitka, buď na pás, do posilovny nebo na skupinový lekce. Ale nevyhovovalo mi to. Teď cvičím doma a jsem spokojená. Můžu cvičit kdykoliv se rozhodnu, nemusím nikam chodit, nemusím řešit, jak vypadám, můžu poslouchat moje písničky. Ty písničky jsou pro mě důležitý. Ty, co hrají ve fitku mě moc nenakopávají. :D Je to zvláštní, ale já při cvičení můžu poslouchat i "ploužáky". :D Prostě musí se mi písnička líbit a pak si ji užívám i při cvičení. :D 
Dám vám sem odkazy na videa, která jsou moje oblíbená. Poslední dobou cvičím už jen podle jednoho kanálu. A nerada doma poskakuju, tak vybírám spíš posilovací cviky.


Co se týče běhání... chodím běhat jen málokdy, vlastně už skoro vůbec. Nemám ráda běhat před lidma, s klíčema v ruce, bez pití, zpocená... atd, výmluv spousta. :D :D Ale nee, když bych bydlela někde na kraji města nebo na vesnici, vyběhla bych docela ráda. :)) Teď si říkám, že až budu řídit, tak si možná někam zajedu a vyběhnu do přírody. :))


A nějaké tedy shrnutí.. Převážně se stravuji tak jak mám a cvičím většinou čtyřikrát týdně. Samozřejmě někdy je týden, kdy tomu moc nedám, ale pak se k tomu zase vrátím.. Více jsem se na změnu zaměřila na jaře, na konci karantény. No a zhubla jsem nějakých 7 kg, asi za dva měsíce. Od té doby to stojí, protože teď zrovna jsem měla to špatné období. 3 dny pod stanem v kempu, pak oslava narozenin, pak sešlost z bývalé práce.. No flákala jsem to. Ale jsem šťastná, že nepřibírám, že to tak nějak zvládám regulovat. A teď v mojí osobní karanténě to zase celkem hlídám. Ale zkusila jsem malou změnu. Nepočítat si už každé jídlo přesně na gram. Už se snažím odhadnout, kolik co má a co můžu sníst. Tak uvidíme, jak to bude fungovat. Ráda bych se totiž do budoucna stravovala instinktivně. :)))

A jak to máte vy? ♥

Komentáře

  1. Musím povedať, že s tebou súhlasím. Tiež som si myslela, že mi pokojne stačí zdravo jesť a musím chudnúť. Šok prišiel, keď som si začala jedlo naozaj zapisovať. To som nechápala, ako môžem toľko zjesť. Používam aplikáciu Yazio a dávam tam každé jedlo. Vďaka tomu sa mi konečne darí schudnúť a verím, že sa dostanem na svoju ideálnu hmotnosť. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super Míšo jen tak dal :) ja uz hubnu taky od puberty, co si jen pamatuju :) usla jsem dlouhou cestu, pamatuji si jak jsem v puberte žila i ve vedomi ze ovocne jogurty jsou to nejlepsi a ochucene vody taky.. jak jsem byla blahova :D :) za tu dobu jsem usla fakt dost. zkousela jsem ruzne diety, ale bylo to k nicemu, mela jsem lehci i tezsi obdobi... zkousela jsem pak i nutricni poradkyni, ktera mi dost pomohla :) a diky ni jsem hubla. a ted si jedu sama. dost pocitove, nekdy jsem si vazila jindy zas ne.... nejak u toho dlouho nevydrzim, s tim cvicenim to mam jak ty. nejvic mi to vyhovuje doma, sama si najdu cvico a jedu, pak dam hned sprchu nemusim se nikam premistovat :) je to super. taky mam ráda fitness blender :) jeste ti muzu doporucit treba Madfit, T25, Chloe Ting je super, Fit fab od ceskych holek nebo Zuzka Plíhalová, která ma i skvela protahovaci videa :) ))))

    p.s. diky za komentar na blogu. Dej vedet, az zas nekdy budes mit cestu do Prahy a naplanujeme neco :))) ráda vymyslim i nejaky vyletovani po Praze a kaficko :) ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Já to moc neřeším, mám metabolismus, že když sním víc, tak to na mě není poznat. :) Ale také jsem se podívala na kalorické tabulky a teda některá jídla umí dost překvapit. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Já už několikrát jedla zdravě, ale nikdy mi to nevydrželo :( Ani ne před rokem jsem si nechala sestavit jídelníček od jedné holčiny, která se zabývá zdravou stravou, ale zabývá se jí tím stylem, že si to nejprve musím nastavit v hlavě, že když si jednou dám nějaký ten mekáček, tak svět se nezboří. Nemám to vypočítané na to, kolik mám sníst sacharidů, bílkovin a tuků. Mám jíst tak, jak moc velký hlad mám. Tento jídelníček mám na 4 týdny a kupodivu jsem opravdu zhubla! (co se centimetrů týče) :) jenže po těch 4 týdnech jsem opět zajela do režimu, kdy jsem jedla zase všechno a pomalu jsem začala přibírat. Samozřejmě se k tomu jídelníčku opět snažím dokopat, ale zatím se mi to nedaří :( Tak snad brzy se dostanu do toho zdravého režimu :)
    Eli and Travel

    OdpovědětVymazat
  5. Miško, to je naprosto úžasné! Já se taky vrhla trochu na lepší jídelníček, ale nějakou tu prasárničku si neodpustím. Sice si stravu nevážím, ale tak nějak vím, že to mám vyrovnané. Začala jsem chodit do posilovny a super. Váhu si ještě kontrolovat nebudu, až tak za měsíc, tak snad :-D Každopádně tobě moc gratuluji, jsi jednička!

    OdpovědětVymazat
  6. Jedlá vyzerajú super. Už sa teším až porodím a budem chodiť behať a do fitka a zmením stravu.

    CHLAPEC ALEBO DIEVČA? BUDE TO 5 CHLAPČEK?

    OdpovědětVymazat
  7. To je super, jak se o sebe staráš. Myslím, že za chvíli už budeš vědět i bez tabulek, kolik má které jídlo kalorií apod. Jak říkáš, hlavní je dopřávat tělu to, co potřebuje. Nehladovět, nedržet nějaké hrozné diety apod. To spíše zhorší než zlepší. Pak tělu chybí jiné živiny.
    Já si jídlo nepočítám, ale také nejím úplně ,,prasácká" jídla :D hodně sportuji, takže když trošku zhřeším, hned to naštěstí vyběhám :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
  8. Já se snažím taky hubnout, ale nikdy u toho moc nevydržím. Já mám ale zase naopak problém, že mi nedělá problém třeba si za celý den dát jen jednu housku nebo tak. Jím hrozně málo a vím,je to špatně. Pak mám zas den, kdy sežeru za tři. :D :D
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  9. Velmi přínosný článek! :) Nejlepší je, si jídlo i cvičení vybalancovat. Snažím se jíst většinu času zdravě, ale nebráním se i nezdravému jídlu. Nic v přehnaném množství není "špatné". Navíc, pokud si člověk něco nedopřeje, tak to většinou dopadne tak, že se přejí nebo má pak výčitky z jednoho kousku čokolády. :X

    OdpovědětVymazat
  10. Tak já si nic neodměřuji a jím to na co mám chuť. Posledních pár měsíců jsem přestala jíst sladké. Dám si sladké jen občas. Začala jsem pít matcha tea a jde vidět, že se mi tělo dost odvodnilo :-) A co se týká pohybu, tak jsem začala jezdit na koloběžce, jinak necvičím.

    OdpovědětVymazat
  11. Všechno to vypadá moc lákavě :D já bych chtěla teď začít pravidelně cvičit, tak snad se k tomu dokopu :D

    OdpovědětVymazat
  12. 7 kilo????? To je neuvěřitelný. Ono samozřejmě něco byla voda, protože takhle rychle ženská tuk shodit nemůže, ale stejně. Jsi fakt šikovná! Držím ti palce. Já se těším až mi zase bude fungovat multisportka do mého fitka. Chybí mi stroje a činky.

    Jsi fakt šikovná. Je paráda, že nepíšeš, že jíš pouze do 17 hodin, protože pak se to automaticky ukládá. To jsou příšerný mýty. Díky bohu za lidi jako ty, kteří tomu nevěří.

    Mimochodem teď mám chuť na ty knedlíky, mám poprvé špaldovou mouku a hrozně je chci udělat :D.

    Verča ze Ztracena v Praze | 9 KOSMETICKÝCH NOVINEK, KTERÉ JSEM POŘÍDILA V DM | KOSMETIKA

    OdpovědětVymazat
  13. Gratuluji ke krásnému úbytku na váze :) Já dřív nikdy problémy s váhou neměla, ale posledních pár let, kdy jen sedím u počítače a moc ráda jím (ale ne žádný prasárny, často hodně ovoce, zeleninu, ale zase hořkou čokoládu, tu mám moc ráda! :D). Sice pravidelně cvičím, ale tím jen vynahrazuji ten normální pohyb, takže poslední dobou furt jen kynu a kynu a mám nahoře víc jak 10kg, oproti váze, se kterou bych byla spokojená. Takže taky se snažím jíst ještě zdravěji, ještě víc cvičit, ale je to občas náročný vše dodržet, však tu určitě znáš :). Nejdůležitější je ale být šťastná, občas sama sobě něco odpustit a mít hlavně ze sebe radost :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za přečtení a komentáře. ♡